onsdag 20 november 2013

Operationen avklarad

I Måndags var det dags för Nellie att operera in rör i öronen.
Kl 7 var vi på plats på lasarettet.
Hon ville verkligen inte detta. det var många tårar och mycket frustration.
Hon fick lugnande innan det var dags och då blev hon väldigt lugn och fin tills det var dags att få masken för sövning.
Hon fäktades med armar, ben och huvud. Vi fick tvångshålla henne tills hon var sövd och fy fasen var det gjorde ont i mitt hjärta.

 Operationen gick väldigt snabbt, efter 10 min var hon klar.
Att komma in på uppvaket och se henne ligga där med dessa slangar fick mina känslor att backa 5 år tillbaka när Jonathan låg där med sitt liv hängandes i en skör tråd.
Det rann en iskall känsla genom hela kroppen och jag kände hur min panikångest var påväg tillbaka.
Jag kommer aldrig aldrig någonsin att kunna vänja mig vid detta. Den trauman som man gick igenom då har etsat sig fast i min själ för alltid.
Hon var otroligt pigg och glad efter operationen men fortfarande vinglig efter lugnandet hon fick.
Nu hör hon bättre och bättre för varje dag som går. Idag ringde min telefon då höll hon för öronen och skrek att det var så högt....ett väldigt bra tecken att hörslen är tillbaka:-)
Samtidigt som vi var på operation fick vi reda på att 2 personer till låg på lasarettet som står oss väldigt nära. Vi vet ingenting av vad som kommer att hände med dessa personer och vi lider med dom varje dag.
Våra tankar finns hos er!!

Inga kommentarer: