fredag 18 oktober 2013

Vart ska jag börja.....?

Oj oj vad jag är dålig på att uppdatera, men det har hänt mycket nu som man går och grubblar på om dagarna. Dels handlar det om mina barn, Jonathan som kämpar förtvivlat, och jeppe med sin migrän och mycket frånvaro i skolan som oroar honom, Nellie som ofta är sjuk och med sina eksem som vi ej kan få bort med alla dessa olika salvor vi fått utskriva.
Och sen om mig....ja, jag jobbar på ett äldreboende i stan som ska läggas ner och flytta ut till det nya boendet som byggs ute på Vedeby som heter Handelsträdgården och vi personal får söka våra tjänster på nytt. Vilket såklart gör en orolig, men vi kommer definitivt inte att bli arbetslösa lovades vi av SD och det tror jag inte heller. Jag har sökt mig ut till det nya boendet. Det skulle vara helt fantastiskt att få vara med att bygga upp något nytt från början....men om jag inte får detta så vet jag inte riktigt vad jag vill göra, känner inte att ngt annat lockar mig. Men vi får hålla alla tummar och tår på att jag får det:-)
För några veckor sedan tog Jörgen, Jag och Nellie husvagnen till Ullared för att komma hemifrån. Det blev lite julklappar, kläder till mig som jag aldrig brukar hitta där.  
 
Jag köpte även ett Gellack startkit och så köpte jag tippar för att försöka se om det gick att förlänga naglarna med detta...och det gick faktiskt helt kanon.
Bild 1 har jag satt på tipparna Bild 2 filat och lagt på gellack och in i uv-lampan för att härda. Bild 3 har jag klippt till dom Bild 4 Målat med vanligt nagellack som jag kan ta bort då vi ej få ha nagellack på oss på jobbet.
 
Igår målade jag med gellack vit färg och detta går inte bort utan man måste lägga naglarna i ett speciellt folie eller remover och sen skrapa bort färgen för att det ska lossna.
 
En dag hade vi inget att göra i höst mörkret så vi bestämde oss för att byta rum med Nellie så hon får ett större rum och en större garderob som hon kan gå in i. Då hon hade rosa tapeter fick vi först måla väggarna vita innan tapeterna kunde sättas dit. Det blev lagom litet, mysigt och väldigt personligt med ljus och våra bröllopsbilder vi är nöjda.

 
Här är Nellies rum. En ny fond tapet sattes dit och resten av väggarna fick vara som dom var innan. Ett litet smink/smyckes och hårsetts atteraljers bord sattes in. Nu sitter hon och målar och gör sig fin om dagarna, men inte om vi ska iväg säger jag bara när vi är lediga.
 
Nya skor har vi köpt till fröken.

Ja..hoppas det inte dröjer allt för länge tills det kommer ett nytt inlägg:-)
Nu ska vi ha fredagsmys med familjen och Idol
Puss o Kram!!

Inga kommentarer: