tisdag 5 november 2013

Underbara underbara.....

Under höstlovet kom min älskade syster Jenny med sina 2 underbara pojkar Simon och Isac på besök. Dom stannade hos oss under 6 dagar. Medans jag jobbade ville Jenny att Nellie skulle vara hemma med dom och det tackade inte Nellie nej till. Hon tyckte det var så roligt att leka med sina busiga kusiner.
Min syster Jenny
 Lilla Isac
 Nellie och Simon
 Halloween har ju också hunnit att komma så det blev en pumpa lykta och Nellie var helt fasinerad av denna. Hon stod och tittade genom fönstret på den en bra stund när den lös så fint ute på våra plattor.
 Nellies dagis kort har kommit och ännu en gång blev hon fantastiskt fin. Det är en kamp varje gång vi ska ta kort på dagis då hon e så blyg för andra människor som hon inte känner.
Som jag berättade i förra inlägget ska våran avdelning på mitt jobb läggas ner och flytta ut till det nya boendet som byggs ute i Lyckeby som ska heta Handelsträdgården. Jag har sökt jobbet och ansökan gick ut i Söndags. Intervjuerna ska börja nu på Torsdag och i mitten av December ska anställningarna vara klara. Så nu sitter man spänd hela dagarna och hoppas på att man ska få ett samtal så man kan få en chans att komma på en intervju.
När Nellie var på sin 4-årskontroll så var hörselprovet inte godkänt. Vi fick ren remiss in till öron för att undersöka detta. Då hon haft många öroninflammationer och är väldigt röd och svullen i båda öronen och hörslen är inte alls ok så har vi nu fått en tid till operation för att sätta dit rör och eventuellt ta bort polyperna.
Den 18/11 är det dags och jag far såå illa av detta. Det finns inget värre än att se när dom sätter dit venflon på mina barn och värre att se dom sövas.....det känns som att man håller i sitt barn som inte längre finns med mig....
Jonathan ska träffa en ny läkare och hoppas nu att han kan få en annan medicin som hjälper han att må bättre. Jeppe är idag hemma från skolan då han vaknade med huvudvärk.
I helgen var jag och Maria på tjejfest ute hos Hetta i Nättraby och den kvällen slutade kanon. Skönt att få träffa henne trots att man inte får den tiden att prata så mkt när det är fest så får man iaf en liten liten pratstund med denna underbara kvinna.
Nu är det dags att ta tag i sitt liv. Hoppas ni alla får en underbar vecka.
Puss och Kram

Inga kommentarer: